PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

بایگانی

آموزش نصب چند ویندوز بر روی یک رایانه

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲ ب.ظ

 

در برخی مواقع مشاهده می شود که بعضی از بازی ها، به خصوص بازی های قدیمی بر روی ویندوز های جدید به درستی اجرا نمی شوند، از سوی دیگر افراد علاقه به کار کردن با ویندوز های جدید و پر سرعت دارند ولی نمی توانند از بازی ها نیز دست بکشند.

 

برای رفع این مشکل می توان دو ویندوز (مثلا 7 و 8.1) را به صورت همزمان بر روی یک رایانه نصب کرد و در صورت نیاز از آن ها استفاده کرد.

برای نصب ویندوز های مختلف، تنها چیزی که نیاز است یک درایو جداگانه برای هر کدام از آن ها است. برای نصب دو ویندوز در کنار یکدیگر بهتر است ابتدا ویندوز قدیمی را نصب کرده و سپس به نصب ویندوز جدید اقدام فرمایید.

مراحل نصب بسیار ساده بوده و نیاز به توضیح کامل ندارد. برای مثال شما باید اول ویندوز 7 را نصب کنید. (مانند آموزش) سپس اقدام به نصب ویندوز 8.1 کنید، تنها تفاوت مراحل نصب این ویندوز با آموزش ارائه شده این است که در هنگام انتخاب درایو مورد نظر جهت نصب ویندوز، باید درایوی غیر از درایو ویندوز 7 را انتخاب کنید.

 

 

پس از اتمام مراحل نصب ویندوز ها و راه اندازی مجدد رایانه، با صفحه زیر رو به رو خواهید شد که باید در آن ویندوز مورد نظر جهت بارگزاری را انتخاب کنید.