PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

بایگانی

10 دلیل برای استفاده از ویندوز 10

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱ ب.ظ

 

ویندوز 7، 8، 8.1، 10، برترین ویندوز سیستم عامل های خانگی اند که توسط Microsoft عرضه شده اند و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند. همانطور که می دانید ویندوز 7 زمان زیادی در بین کاربران بوده و دل کندن از آن و همچنین کار با ویندوز های جدید مانند 10 برای برخی افرار سخت است.

 

در این میان دلایلی مبنی بر برتر بودن ویندوز 10 نصبت به 7، 8 و 8.1 می باشد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

 

رایگان بودن ویندوز 10

بله درست است، ویندوز 10 به صورت کاملا رایگان در دسترس عموم قرار گرفته و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. البته این در صورتی است که شما یک ویندوز 7 یا 8 و یا 8.1 اورجینال بر روی رایانه ی خود داشته باشید می توانید آن را به ویندوز 10 ارتقا دهید. در تاریخ ماکروسافت این اولین باری است که شما می توانید ویندوز قبلی خود را به صورت رایگان به ویندوز جدید ارتقا دهید.

 

افزایش امنیت

با روی کار آمدن ویندوز 8، ماکروسافت سیستم امنیتی را بر روی ویندوز ها قرار داده است که باعث می شود هر کدی که شروع به کار می کند، باید از ماکروسافت تایید و یا از سازنده سخت افزار مورد نظر امضا (مجوز) داشته باشد، در غیر این صورت متوقف می شود. ویندوز 10 فقط همین قابلیت را دارا نیست ولی در تقویت آن در این ویندوز تلاش های زیادی شده است.

 

همچنین ویندوز 10 دارای سه قابلیت اممنیتی با نام های Windows Hello (نرم افزار تشخیص صورت)، Microsoft Passport (دو گذرواژه برای ورود) و Device Guard.

 

 

Edge

سال ها نرم افزاری به نام Internet Explorer بر روی رایانه های شما قرار داشت که حدود 98% از افراد به دلیل امنیت کم و سرعت پایین از آن استفاده ای نمی کردند.

اما آن دوران به سر رسید و ماکروسافت این عضو قدیمی خانواده خود را تعویض کرد. Edge نام مرورگر جدید و پر قدرت ویندوز 10 است که گویی هیچ کدام از مشکلات IE را دارا نبوده و از سرعت بسیار بالایی بر خوردار است.

 

این مرورگر همچنین وظیفه های دیگری از جمله اجرای فایل های PDF را نیز بر عهده دارد.

 

Cortana

دنبال یک مطلب در ینتر نت هستید؟ فایلی در کامپیوتر دارید که نمی دانید دقیقا کجاست؟ دوست ندارید از اخبار عقب بمانید؟ Cortana یک دستیار شخصی است که می تواند همه این کار ها را در کمترین زمان برای شما انجام دهد فقط کافی است با چند کلیک آن را فعال کنید. همچنین شما می توانید از طریق صدا با او ارتباط بر قرار کنید و از او در خواست کنید تا برای شما یک موزیک پخش کند، یاداشت برداری  کند، چیزی را به شما یاد آوری کند و ……….

 

DirectX12

مورد توجه گیمر ها! اگه دمو های منتشر شده از بازی هایی که بر پایه DirectX 12 ساخته شده اند را مشاهده کرده باشید، حتمی دوست دارید تا بتوانید بر روی رایانه خود آن ها را تجربه کنید و گرافیک خیره کننده این دمو ها و تریلر ها یک دلیل بسیار عالی برای ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز 10 است.

در شروع تعداد بازی هایی که به DirectX 12 نیاز داشته باشند انگشت شمار اند ولی در آیندهای نزدیک حتمی داشتن آن یک امر ضروری است.

 

Xbox App

یکی از ویژگی های مورده علاقه دیگر گیمر ها در ویندوز 10 وجود برنامه Xbox App است که به شما این امکان را می دهد تا تمامیه بازی های کنسول Xbox را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. مثلا دوست شما می خواهد که به شما بپیوندد شما فقط یک دسته برای کنسول بازی خود دارید، در اینجاست که دوست شما می تواند بر روی کامپیوتر به شما بپیوندد. علاوه بر این تجربه بازی های انحصاری Xbox بر روی PC باید خیلی جذاب باشد.

 

Store جدید

لازم است بدانید که تغیرات زیادی در Store ویندوز 10 ایجاد شده که باعث می شود جذاب و زیبا تر شود و همچنین ارشیو آن که شامل هزاران نرم افزار و بازی در چندین دسته بندی است. محیط بسیار پهناور شامل فیلم، آهنگ، نرم افزار و برنامه. بله درسته درویندوز استور جدید شما می توانید فیلم، سریال و حتی آهنگ ها و آلبوم های خانندگان معروف سر تا سر دنیا را خریداری کنید.

 

 

ادامه …

ویندوز 10 فقط فقط ب ه کامپیوتر های رو میزی و لپ تاپ محدود نمی شود، بلکه یک سیستم عامل برای تمایه وسایل مانند تلفن همراه، تبلت، کنسول Xbox و… است و شما می توانید بر روی همه این ها کار های خود را انجام دهید. مثلا گر دارید بر روی رایانه خود کاری انجام می دهید و کس دیگری به رایانه شما احتیاج دارد، شما می توانید ادامه فعالیت را بر روی گوشی خود انجام دهید.

 

 

منوی استارت!

ویندوز 10 یکی از یادگار های ویندوز 7 را دوباره باز می گرداند. منوی استارت ویندوز 7 عاملی بود که حذف آن در ویندوز 8 و 8.1 باعث شد تا کاربران از آن کنار بکشند و به استفاده از ویندوز 7 ادامه دهند. اما در ویندوز 10 منوی استارت بازگشته، منوی مترو به صورت تمام صفحه حذف و دیگر خبری از تسکبار دوم و منوی سوئج بین برنامه های در حال اجرا نیست. این منو شامل تمامیه امکانات منوی سابق به علاوه یک منوی مترو کوچک در سمت راست می باشد که به شما این امکان را می دهد که برنامه های مورد نیاز خود را در این قسمت نگهداری کنید تا شلوغ شدن دسکتاپ با ایکون های مختلف جلو گیری شود.

 

 

شاید آخرین ویندوز …!

ماکرو سافت در چند ما گذشته بار ها مخالفت کرد اما هنوز به طور کامل نمی توان اطمینان داشت. از اظهارات مقامات سازنده ویندوز 10 می توان فهمید که ساخت آپدیت و پچ برای ویندوز در سال 2025 متوقف خواهد شد و هیچ سرنخی از این که چه چیزی راه را ادامه خواهد داد وجود ندارد. شاید سیستم عاملی با نام تجاری متفاوت، شاید تکنولوژی جدید، شاید ….. .