PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

PC-Master

سایت آموزش و ترفند های کامپیوتر

بایگانی

آموزش نصب ویندوز 10 بر روی فلش

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

 

آیا دوست دارید یک ویندوز 10 در جیب خود داشته باشید و در هر کجا از آن استفاده کنید؟ در این مطلب می آ»وزید تا چطور یک ویندوز 10، بر روی فلش خود نصب کنید.

 

قبل از شروع به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک عدد فلش با حجم حداقل 32 گیگابایت. اگر یک فل 64 گیگابایتی داشته باشید، خیلی بهتر است.
  • فایل ISO ویندوز 10. می توانید این فایل را از سایت Microsoft دانلود و یا اگر DVD حاوی ویندوز را دارید از آن تهیه کنید.
  • نرم افزار WinToUsb که در صورتی که آن را ندارید می توانید از نتهای این صفحه دانلود نمایید.

ساخت ویندوز قابل حمل

پس از دانلود برنامه WinToUsb آن را بر روی رایانه خود نصب و اجرا نمایید. لازم به تغییر هیچ کدام از تنظیمات نیست! در پنجره اول از شما خواسته می شود تا فایل ISO را انتخاب کنید. برای این کار بر روی آیکون ویندوز کلیک و در پنجره بعد به محلی که فایل در آن جا است رفته و آن را انتخاب کنید.

 

 

اگر فایل شما دارای چند ورژن از ویندوز باشد، از شما خواسته می شود که ورژن مورد نظر خود را برای نصب انتخاب کنید. پس از انتخاب بر روی گزینه Next کلیک کنید.

قسمت بعد مربوط به انتخاب فلش مورد نظر است. پس از انتخاب فلش مورد نظر خود بر روی گزینه Next کلیک کنید. در قسمت آخر یک درایو برای نگهداری موقت فایل ها تا اتمام عملیات انتخاب کنید و مجددا بر روی Next کلیک کنید تا عملیات شروع شود.

 

استفاده از ویندوز قابل حمل

پس از اتمام مراحل کار و 100% شدن عملیات نصب ویندوز بر روی فلش، فلش را به رایانه ای که می خواهید ویندوز در آن بارگذاری شود متسل کنید و سپس رایانه را از نو راه اندازی کنید. پس از روشن شدن رایانه، فلش را بوت کنید تا ویندوز موجود در آن شروع به کار کند.( برای بوت کردن فلش بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه، کلید مربوطه را فشار دهید.(این کلید در هر رایانه ای متاوت است)).

اجرا ویندوز موجود بر روی فلش برای اولین بار مقداری زمان نیاز دارد تا برخی درایور های مورد نیاز را نصب کند.

 


لینک دانلود: WinToUsb

حجم فایل: 4.81 مگابایت